середа, 20 січня 2021 р.

    

21 січня

«Я досліджую світ» (ПРО)

Тема. Прості спостереження/досліди. Використання природних та штучних матеріалів у побуті.

- Пригадай, що таке спостереження та досліди.

-Ти вже проводив(ла) досліди і знаєш, як сіль може підняти яйце, як вода може крокувати.

- Пригадай, про які властивості води ми говорили на уроках?

- А що ти знаєш про олію?

- Сьогодні пропоную тобі (під наглядом дорослих) провести дослід з водою, олією та фарбами за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=QybLn3gB49w

- Далі пропоную зробити виверження вулкану з соди, пам’ятай про правила безпечної роботи під час проведення дослідів

https://www.youtube.com/watch?v=DJpiAbSMNig

- Не забудь за собою прибрати.

- Пригадай, які матеріали називають природними, а які – штучними.

- Пригадай, які властивості поліетилену, гуми, скла, паперу ти знаєш? (Підказка в матеріалах попередніх уроків ЯДС)?

- Прочитай, звідки  взялася гума, без якої сьогодні важко обійтися.

— Декілька століть тому з островів Вест-Індії до Європи привезли кульки м'якої, еластичної речовини. Це був каучук — висушений сік тропічного дерева гевеї. Індійці виготовляли з цього соку фляги і посудини.

Довгий час каучук в Європі не був затребуваний. Потім англійці вирішили його нагрівати. Отримали в'язкий клей. Клеєм намазували тканину і покривали її іншим шаром тканини. Так виходив непромокальний плащ, що дістав назву макінтош. Але клей міг забруднити одяг. Почали шукати: чим би його можна було присипати. Багато чого перепробували, поки черга не дійшла до сірки. І тут каучук перетворився на гуму. З гуми почали виготовляти чоботи, калоші, плащі, надувні рятівні круги і човни. Потреба у гумі зростала, особливо з появою автомобілів. Плантації гевеї в Південній Америці і Індонезії розросталися. Але гуми все одно бракувало. Довелося взятися за справу хімікам. У 1910 році учений Лебедєв отримав каучук штучним шляхом. Сьогодні каучук виготовляють із спирту, нафти і коксу.

- Ще в побуті часто використовують фарби. Раніше люди фарбували одяг фарбами, які добували з рослин. Зараз одяг фарбують штучними барвниками. Хімічна промисловість дає нам не лише синтетичний каучук, штучні волокна, фарби, але і різні мінеральні добрива, які використовують наші мами і бабусі на дачах для хорошого росту рослин.

- Ще більше про використання природних та штучних матеріалів ти можеш прочитати в енциклопедіях.

Математика

Тема. Відніманні виду 34 – 16: частинами, порозрядне  та способом округлення. Задачі на побудову прямокутника, квадрата. Знаходження периметра.

- Спочатку пропоную попрацювати усно. Обчисли вирази №1 в підрунику на ст.151.

- Сьогодні ти будеш вчитися виконувати віднімання виду 34 - 16. Для цього потрібно розкласти друге число так, щоб при відніманні першої частини числа вийшло кругле число. Наприклад, 34 – 16 = (34 – 14) – 2 = 20 – 2 = 18. Можна також віднімати частинами: 34 – 16 = (34 – 10) – 6 = 24 – 6 = 24 - 4 - 2 =18. Віднімання способом округлення подивися на зразку в підручнику на ст. 152.

- Для кращого сприйняття матеріалу обчисли вирази, записані під зразком на чернетці (розпиши їх так, як показано на зразку).

- Виконай завдання №1 в зошиті на ст.43.

- Відпочинь. Виконай вправи для очей.

- Розв’яжи задачу №2 в зошиті на ст.37. Можеш записати її діями, або виразом.

- Накресли в робочому зошиті прямокутник із сторонами 6 см і 2 см.

- Накресли квадрат із стороною 3 см.

- Знайди периметри обох фігур. Периметр якої фігури більший і на скільки?

Українська мова

Тема. Виразне читання вірша. Обговорення прочитаного. Робота з  лексичним значенням слова. Мовні явища в тексті. Створення письмового повідомлення. Робота з орфографічним словником.

-Прочитай вірш Вадима Скомаровського «Навкруги казкові шати».

Навкруги казкові шати –
Сиве плетиво гілок.
Спробуй зразу відгадати,
Де тут в'яз, а де дубок.

Де калина, де шипшина,
Де черешенька мала?
Все зима запорошила,
Запушила, замела.

Сплять над озером ялинки,
Як сестрички в сповитку.
Біла віхола хустинки
Їм зіткала нашвидку.

І берізка – мов лілея
В платті з ніжних пелюсток.
Замість бантика у неї –
З клена зірваний листок.

- Яка задумка автора у вірші?

- Так, показати красу природи взимку.

- Яку місцевість описує поет?

- Які слова є підказкою?

- Як ти розумієш слова шати, сповиток? (Можеш скористатися тлумачним словником).

- Випиши з вірша всі слова – назви (іменники).

- Ще раз прочитай вірш. Подумай, що можна намалювати, або сфотографувати?

- Що не вдасться відобразити на малюнку чи фотографії?

- З чим порівнюється берізка? А ялинки?

- Знайди у вірші слова, вжиті в переносному значенні.

- Вивчи вірш напам’ять, використовуючи піктограми

https://www.youtube.com/watch?v=V5VEJQ9vesY

Фізична культура

Тема. Зимові рухливі ігри. Правила безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ, ігор.

-Перед виконанням вправ пригадай правила безпеки під час самостійних занять фізичною культурою в домашніх умовах за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=Gl04yaXfpLo

-Далі пропоную виконати ранкову розминку

https://www.youtube.com/watch?v=Y1RCPEhzR70&feature=youtu.be

-Подивися, які спортивні ігри для дому ти можеш пограти під час карантину

https://www.youtube.com/watch?v=rR-cU9Dikxo

Бажаю успіхів!

Немає коментарів:

Дописати коментар